Czujesz, że życie Ci ucieka? Mija dzień za dniem, a Ty masz wrażenie, że nic nie robisz? Żeby dni tracisz na niczym? No właśnie… zacznij je organizować!

To normalne, że każdy z nas potrzebuje wolnego i zmarnowanego dnia… ale nie każdego dnia. Kilka moich spostrzeżeń na temat organizacji czasu i dlaczego warto go to robić?

1. Nie marnujesz czasu

Wstajesz rano, siadasz przed komputer, coś zjesz albo i nie. Idziesz do pracy albo na uczelnie, wracasz, jesz obiad, siadasz na chwilę na fejsa i nagle robi się północ. Znasz to? I tak dzień za dnie. Na prawdę chcesz, żeby tak wyglądało Twoje życie?

A może jednak chcesz coś osiągnąć? Zrobić remont, nauczyć się języka obcego, nauczyć się programować, stworzyć sobie pasywny dochód. To może być tak na prawdę każda rzecz, o której marzysz. Planując i zapisując swoje postępy, nie marnujesz czasu, bo widzisz, co możesz dzisiaj zrobić i nie poddajesz się swojemu lenistwu.

2. Widzisz efekty swoich działań

To, co ja lubię najbardziej. Po tygodniu, kiedy przeglądam notatki i widzę, co zrobiłam od razu rosnę w piórka, jeśli efekty mnie zadowalają albo wkurzam na siebie, że zrobiłam tak mało. Widząc efekty  wiem, że nie straciłam czasu i że coś się dzieje. Na przykład podniosłam moje zarobki, zgubiłam trochę z wagi, projekt poszedł do przodu. To się tyczy tak na prawdę wszystkiego, co robimy.

3. Kontrolujesz zarobki

Każdy z nas ma czasem okres, że mu brakuje kasy albo chce po prostu mieć jej więcej. Zarządzając czasem, stawiając sobie cele i dotrzymywaniem swoich postanowień możesz to zarobić więcej. To tak na prawdę wymaga Twoich chęci i zorganizowania się. Postaw sobie dzienny cel, ile chcesz zarobić. Powiedźmy, że to będzie 100 złotych dziennie. I teraz zapytaj siebie, jak to zrobisz? Nie chodzi tutaj o kręcenie i cwaniactwo, tylko o pracę, może wykonam grafikę na sprzedaż albo napiszę teksty, może mam jakieś dodatkowe prace w sieci, dzięki którym mogę dorobić, a może prowadzę bloga i z niego z reklam też mi coś dojdzie. A może masz niepotrzebne rzeczy w domu? Sprzedaj je, zawsze coś wpadnie. Codziennie wpisuj, jakie wykonałeś/wykonałaś czynności i konkretne kwoty, które uzyskałeś przez nie. Na koniec dnia widzisz, ile zarobiłeś/zarobiłaś przez ten dzień. Mi to pomaga, ponieważ widzę, czy moja dzienna „norma” jest wyrobiona, czy nie. A przecież od tego zależy, czy kupię to co chce, czy ten miesiąc będzie chudszy.

4. Czujesz, że COŚ robisz w życiu

Bądźmy ambitni. Chciejmy coś w życiu osiągnąć. Zróbmy coś więcej niż przeglądanie jebek czy oglądanie telewizji przez cały wieczór. Jeśli na prawdę chcesz COŚ zrobić, to zarządzanie czasem po pierwsze sprawi, że znajdziesz na to czas każdego dnia, ale też pokaże Ci, że po tygodniu COŚ zrobiłeś. Ja dopiero teraz czuje, że finanse się ruszyły, bo widzę, ile zarabiam każdego dnia. Widzę, że projekt idzie powoli do przodu. I co najważniejsze widzę, że jest czas na to wszystko.

A Ty dlaczego uważasz, że warto organizować sobie czas? Napisz o tym w komentarzu, z chęcią poczytam.